Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Niels Albers - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Niels Albers - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

25 Mei 2008 | Thailand, Bangkok

Bedankt voor alle reacties en felicitaties! Love them! en btw ik heb sinds ik in Thailand ben niet meer mijn Indiase nummer. Maar gewoon weer mijn eigen NL nummer.

15 Mei
Veel te vroeg op om dat je zonodig veel te vroeg op het vliegveld moet zijn om dan daar op je vliegtuig moet gaan zitten wachten, terwijl je denkt: ik had nu nog in bed kunnen liggen....
Onze taxishauffeur denk ook aan zijn bedje en ik moet af en toe even hoesten om hem wakker te houden...
Op het vliegveld gaan we door een paar beveiligingen, maar hier mag je wel gewoon liters water mee nemen (is maar goed ook). Er staat een grote rij mensen waar we dan maar achteraansluiten. Ik besluit toch even een rondje te lopen en te vragen of we echt daar in de rij moeten staan en dat word bevestigd. Als we zo'n 45minuten staan en zo'n 3 meter zijn opgeschoten, zie ik met mijn slaperige kop dat niemand grote tassen bij zich heeft. Dus ik vraag aan de hippies achter ons, of ze al ergens anders ingechecked hebben. Dat blijkt zo te zijn. Dus @#$&%GLOEIENDE GLOEIENDE&!@"$#)% wij ergens helemaal achteraan, 2x de hoek om op zoek naar de incheck balie. Daar is inmiddels natuurlijk geen rij meer. Ingechecked en weer naar de rij, die nu natuurlijk wel is opgeschoten, maar ook nog langer is geworden. Dan begint de tijd te dringen en moeten alle mensen die met onze vlucht mee moeten in een apparte rij gaan staan die voor mogen... Weer voor niks zo vroeg ons bed uit...
2uur later landen we in Bangkok waar we een nieuwe cultuur gaan opsnuifen. Eerste indruk: SCHOON, touristisch, alles is goed geregeld (voor al die touristen) en duurder. Ohja en de Rikshaws heten nu TukTuk's.
We nemen een shuttle naar het 'backpackers'centrum (KaoSan Rd.) en vinden zo een leuk hotelletje. Eerste dat opvalt. Deze kussens ruiken zo schoon, ze zijn waarschijnlijk vaker gewassen dan alle kussens in India bij elkaar... :)
Het is hier echt shoppingsparadijs! Alles wat je je maar kan bedenken kan je hier kopen. Maar dan wel een kopie. NEP DUS!

16 Mei
We hebben geen daglicht in onze kamer, dus slapen we per ongeluk lekker lang uit. Vervelend. We willen vandaag wat tempels bekijken, maar als we daar naartoe lopen verteld een man ons dat het een speciale Budhistische dag is en dat de tempels vandaag voor touristen gesloten zijn. Maar daarintegen kunnen we wel met goedkoper met een TukTuk omdat de 'Government' betaald. Hij wijst ons alle tempels aan op de kaart die we moeten bezoeken en is super vriendelijk, ik vertrouw het niet helemaal en wacht voorzichtig af wat hij hier nu voor terug wil hebben. Maar als ie alles verteld heeft, zegt ie ons vriendelijk gedag. WAUW, dit is toch wel heel anders dan India!
We nemen een TukTuk en bezoeken een paar tempels met buddha beelden. Grote gouden Buddha, zwarte buddha, nog meer buddha, budha buddha buddha buddha, ja ja ja, genoeg buddha. Dan komt toch het aapje uit de mouw en het addertje onder het gras vandaan we moeten weer een shop bezoeken met sieraden. Pfff, begint dat nou hier ook. We besluiten er toch maar eentje te doen. Er zit een fabriek aanvast waar we ook kunnen zien hoe ze de ringen maken. Toch wel leuk, maar daar sleuren ze je zo even doorheen en dan moet je dus toch ringen kijken...
Als we hier weer vandaan komen, gaan we naar de grote marmeren tempel. Maar hier hebben we hebben vandaag echt genoeg ge-site-seed. Als we weer buiten de muren komen is onze TukTuk shauffeur nergens te bekennen. We wachten even, lopen een rondje, halen een drankje, maar hij is er niet. Dan lopen we maar terug. Onderweg allemaal lekkere snacks geproeft van de straat. Thailand is echt SUPER!
Als we zitten te 'dineren' zie ik in een keer een bekend gezicht, wat er snel 4 worden. Er zitten hier 4 britse meiden die ik in Goa op het strand heb ontmoed. Super grappig om hun hier te zien. Even later zie ik nog een gast lopen die ik ook in Goa op het zelfde strand gezien heb. Kleine wereld. Daarna gaan we naar een 'soort van' hardrock cafe, waar een lifeband allemaal rockcovers speeld. Het is hier happy hour tot de band begint, maar als we er om vragen krijgen we heel de avond de zelfde deal!

17 Mei
Nog een poging om dezelfde tempels te bezoeken, maar nu hebben we een te korte broek aan en open schoenen. Dan maar naar de National Gallery. Daarna naar de 'Weekend Market' Hier kan je dus nog meer krijgen dan op KaoSan Rd. En nog goedkoper ook. Dit schijnd de grootste bazaar van de wereld te zijn. In 2uurtjes zo'n 3% gezien.Hier ook alles goedkoop en nep.
's Avonds nemen we de nachttrein naar Saru Thani. De treinen hier zijn ook wel een stukje beter dan in india, De stoelen zijn veel breder en er kunnen niet zomaar mensen, met een ticket zonder stoelnummer bij komen zitten. Het eten is ook super goed!

18 Mei
Slecht geslapen. Chantal en ik sliepen boven en onder ons sliepen een vader en zijn dochtertje. Het (verwende) meisje heeft heel de nacht met vanalles dat geluid maakt zitten spelen, Laptop, telefoon etc. Dan moeten ze er om 4h ook nog eens uit en word pa wakker. Het meisje heeft alles uit haar tas gehaald en is de telefoon van d'r vader kwijt, maar ze moeten eruit. Dus begint pa te schreeuwen (in het frans) en zij te krijsen...
Om 6:30 zijn we in Saru Thani waar we 1,5h op de bus moeten wachten die ons in 1h naar de haven brengt waar we met de ferry in 2h naar het eiland Koh Phangan gaan. Op de ferry verlies ik zo'n 500liter vocht, het is echt te heet. Op het eiland gaan we met een 'shared'taxi naar Had Rin, het party gedeelte van het eiland. Heb al even telefonisch contact gehad, maar het is echt super om Katie, Corey en Rick weer te zien! We hadden hier afgesproken om mijn verjaardag te vieren, die gelijk valt met de full moon party! En omdat de fullmoonparty bijna is zitten de hotels hier 'bom' vol en zijn de alle prijsen gerezen. Maar gelukkig hebben Katie en Corey een kamer voor ons gereserveerd! Er is ook een vriendin van Katie bij, Melanie. We zitten nu dus allemaal in hetzelfde hotel.
Dit is voor het eerst dat we een kamer met airco hebben, maar dat is wel heel lekker!
Even omkleden, wat eten, biertje halen en naar het strand! Aaaaaaaaaaah, lekker hoor! Spierwit strand, en helder blauwe zee...

Na het avond eten maken we kennis met de lokale cultuur, dat is alcohol drinken uit emmers ipv glazen. Voor ongeveer 3 tot 4 euro koop je een emmer waar ze dan een fles wiskey, vodka of rum in gooien, een grote schep ijs en een mixdrank naar keuze. Thailand is het land waar RedBull is uitgevonden, dus dat kost hier geen drol en is een goeie mixer...
:) :) :) :) WE DRINKEN DUS UIT EMMERS!!!! :) :) :) :)
Daarna nemen we een 'gratis' taxi naar the pool party. Dat is bij een hotel aan het strand met een zwembad. Gelukkig had ik alleen mijn zwembroek aan, alhoewel gelukkig.. Als je gekleed gaat in het badgoed van de andere sexe dan krijg je een gratis drankje. Dus loop ik de rest van de avond rond in Chantal d'r BH. Maar hoe hard je ook zeurt, ik krijg nergens een gratis drankje en word van bar naar bar gestuurd, tot dat ik erachter kom dat de deal tot 0:00h geld. Maar zwemmen in een BH is ook cool!

19 Mei
Kater, ontbijt, strand, eten, film.

20 Mei
Proberen uit te slapen, ontbijt, strand (waar ze al aan het opbouwen zijn voor vanavond),zwemmen, siesta, eten en dan naar de FULL MOON PARTY!!!
Op het strand zijn extra veel stands waar ze emmers verkopen, ze verkopen nu ook veel voedsel, van fruit tot donuts en brownies tot kip. Verder zijn er veel dingen met vuur. Je kan touwtje springen met een groot touw dat in de fik staat. Je kan limbo dansen onder een groot touw dat in de fik staat. En er zijn allemaal performers die met vuur spelen. Verder zijn er 10 verschillende soorten muziek te horen, het is net voor welke strandtent/hotel/restaurant je staat. En het is druk, heel druk!

21 Mei
en dan om 0:00h ben ik JARIG!!! JEEAAAH. Er word voor me gezongen en ik moet met fluoriserdende bodypaint 'IT'S MY B-DAY' op mijn borst laten zetten. De gast die het doet kan geen engels en schilderd dus heel netjes, goed kijkend naar wat we geschreven hebben de letters op mijn borst. Als ie klaar is vraagt ie of de andere het zelfde op hun lichaam willen... Maar het is warm en na een 30 minuten dansen heb ik het er al weer afgezweet. Het is nog een wazige roze gele vlek.
Na onze nacht/ochtend-rust krijg ik van Katie en Corey mijn ontbijt. Dan weer chillen op het strand, waar er in een keer een keiharde donderslag klinkt. Iedereen op het strand staat op en verdwijnt, het is een donkere lucht maar het zal nooit regenen.
We eten bij een mexiaan en na het avond eten, gaan de dames even 'shoppen'. Dan komen ze terug met een gigantische bak vol met 'Hello to the Queen' vol met kaarsjes! Dat is echt super leuk! Hij is echt zoooooooo groot er zitten 10 bollen ijs op, goed voor 10 'Hello to the Queens'. Die moet ik helemaal alleen op eten. Nu ik dit schrijf zit ik er nog vol van!
Dan gaan we naar het strand en nemen we de 10 lege waterflessen mee die we in deze paar dagen opgespaard hebben, we kopen onderweg een kokosnoot en vullen de lege flessen met zeewater. Dan kan er gebowld worden! Het is aardig lastig met een kokosnoot over het zand, maar de spirit is er! En mijn verjaardag kan niet verstrijken zonder dat er gebowld word! (Rick wint, dit is voor het eerst sinds 7 jaar dat ik verlies met bowlen op mijn verjaardag)

22 Mei
Vandaag gaan we met z'n 6en met de taxi en een boot naar Bottle Beach. Hier kan je alleen met de boot komen er is geen weg naartoe. Echt lekker rustig! Chantal en ik nemen een een hutje op het strand met uitzicht op zee!
Hier ook lekker zwemmen, lezen en eten.

23 Mei
Vanuit ons hutje ren ik zo de zee in! Eerst een duik in het water, dan ontbijtje. Heerlijk!
's middags beetje snorkelen. 's Avonds lekker eten bij een kampvuur en vuurwerk.

24 Mei
Nu is het dan toch echt afscheid nemen van Rick, Katie en Corey. Katie vliegt de 11de terug naar California, Rick ook rond die tijd, maar heeft nog geen ticket en Corey gaat door naar Australie, via Indonesie. Misschien komen we hem nog tegen, maar weinig kans. Het was echt super om hun na 6 weken weer te zien! Had ik niet verwacht.
We nemen de boot, taxi, ferry en bus naar Surat Thani en daar de Nacht bus weer terug naar Bangkok waar we tickets gaan regelen om naar Cambodia te gaan.



  • 26 Mei 2008 - 05:34

    Jon En Suze:

    Hoi Niels,
    Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Zo te lezen is je verjaardag perfect geweest. Genoeg drank en vrienden om je heen. Gezellig!
    Je reis is nu dus in een luxer stadium beland. Geniet er maar van, je weet maar nooit wat of de toekomst brengen zal.
    We zijn benieuwd naar je volgende verhalen.
    Veel plezier.

  • 26 Mei 2008 - 11:03

    Ruud:

    Hoi Niels

    Ook van deze kant gefeliciteerd met je verjaardag en wel tof om je verjaardag zo te vieren,heb weer genoten van je verhaal en w8 met spanning af wat je nu weer gaat beleven.

    Gr.Ruud

  • 27 Mei 2008 - 23:44

    Wim:

    hoi niels gefeliciteerd met je verjaardag en...veel plezier in cambodja.
    Ben benieuwd naar het vervolg aldaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 45666

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 02 Juni 2013

Caribbean

03 December 2007 - 10 Augustus 2008

Poging tot liften naar Australie

04 Juli 2006 - 11 Augustus 2006

Liften naar Moskou

Landen bezocht: