...the end... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Niels Albers - WaarBenJij.nu ...the end... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Niels Albers - WaarBenJij.nu

...the end...

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

10 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

5 aug

Als we op het vliegveld aankomen, wegen we even zelf onze bagage en alles is te zwaar... We staan al in de rij om in te checken en moeten dus nu dingen weggooien en overplaatsen... Het lukt allemaal precies optijd en het weegt allemaal precies genoeg..
Als we in Kuala Lumpur aankomen blijkt dat onze reservering van de kamer (een keer via internet en een keer via de telefoon) niet is doorgekomen, ze hebben geen kamer, maar gelukkig nog wel 2 bedden in de dorm... Van die lekkere wiebel dubbelbedden...

6 aug
Eerst even lekker uitslapen. Nu kunnen we wel van kamer verwisselen. Na het ontbijt voel ik me niet zo lekker en als ik op bed lig komt Chantal in een keer de kamer in gestormd om het EHBO setje te pakken. Het blijkt dat er iemand gevallen is in de wc. Ze was goed aan de schijterij en is toen flauw gevallen, tand afgebroken en een jaap in d'r voorhoofd. Vriendje overstuur en Chantal is de heldin die ze rustig houd en met gaasjes in de weer gaat. Het duurt zo'n 40 min voor de ambulance komt, maar als we d'r 's avonds zien gaat het allemaal vrij goed.
Nadat ik dat heb gezien, stel ik me niet langer aan en gaan we naar een van die veel te grote shoppingmalls. We willen naar de film, maar de enige goeie film die we nog niet gezien hebben draaid pas rond 6h. Dan maar shoppen... We zitten al aan onze kilo's dus we kunnen alleen maar kijken... maar dat lukt natuurlijk weer niet...

We hebben al eerder in Singapore gezien dat er een 'vissen-voeten' terapie is. Ook in deze shoppingmall hebben ze een grote bak water met vissen waar je dan met je voeten in kan en dan eten de vissen je dode huidschilvertjes op.. We gaan toch maar voor de ervaring. Het voelt alsof er allemaal kleine naaldjes onder in je voet gestoken worden en het kieteld verschrikkelijk... tegen het randje aan van je voeten eruit halen. Maar na een tijdje went het wel een beetje. Na 15 minuten voel je het verschil! Dan weer mijn vieze sandalen aan... :)

7 aug
Weer uitslapen natuurlijk! We willen vandaag rustig aan doen, niet langs winkels lopen die ons in de verleiding kunnen brengen dus gaan we naar het park. Daar ook even wat eten en dan komt er een GIGA MONSOON regen over ons heen. We zetten het tafeltje zo ver mogenlijk onder het afdakje, maar door de spetters word je nog steeds nat. Daar zitten we dan, gelukkig hadden we dus leesvoer meegenomen om lekker in het gras in de zon te gaan lezen... We moeten rond 6h weer met de bus terug naar het vliegveld (vliegveld van KL ligt 75km buiten de stad :S :( ), maar het regent nog steeds...wel een stukje minder.. We proberen een taxi aan te houden, maar de meeste zitten vol en die niet vol zitten stoppen ook niet... :S
Echt frusstrerend want als je in het gebied loopt waar ons guesthouse zit hoor je de mensen alleen maar vragen: TAXI? TAXI? HE MISTER? TAXI, TAXI? Nu je er een nodig hebt zijn ze er niet (doet me een beetje aan de wouten denken)

Als we eindelijk in het vliegtuig zitten blijkt dat het een gloedje nieuw vliegtuig is. Dit is pas de 3de keer dat het vliegt! Spannend!!

Om 2 minuten over 12 lopen we het vliegveld van Bangkok uit en om 12h vertrekt de laatste bus naar het centrum.. lekker.. dan maar een taxi...
gelukkig vinden we nog een kamer in het backpakkers gebied (ze hebben alleen nog airco, vervelend)

8 aug
Weer lekker uitslapen (lijkt wel vakantie) van kamer wisselen even internetten en dan weer shoppen, nu kunnen we wel weer dingen kopen, want de vlucht naar huis is met China Airlines en dan kunnen we 5 kilo extra per persoon meenemen... YEAH! Rond 7h weer terug bij het hotel waar we Britta ontmoeten. Echt super om haar weer te zien na 2 jaar ofzo. Wel vreemd om iemand dan zo ver van huis te ontmoeten, maar ja waarom niet als je allebei tegelijk in BKK bent.. We praten bij onder het genot van een biertje en nog een en...

's Avonds gaan we naar de ping-pong ballen show. Had hier al over gehoord van Corey (de canadees die ik in India ontmoed had) en ook op straat word je constant aangesproken door tuk-tuk drivers die je er heen willen brengen. Ze krijgen namelijk dikke commissie.
(als je hier meer van wil weten moet je maar even vragen, want dit is niet voor ieders oren/ogen geschikt...)

9 aug
Weer afgesproken met Britta en na het ontbijt naar de weekend market. Dat is die super mega grote markt waar we ook al een keer eerder geweest waren, maar waar we ons zo in moesten houden ivm de kilo's. (dat moet nu eigenlijk nog steeds..) Maar het is gewoon geweldig. Als die mensen, als die spulletjes, al die sfeer..

's avonds weer biertjes drinken op Kao San Rd. Ook weer geweldig om mensen te kijken hier! We zitten op een terras tot we weggestuurd worden omdat ze de tafeltjes buiten weg moeten halen...
Dan naar het volgende terras.. met live band binnen. Daar weer precies hetzelfde verhaal. Maar het is nu ook wel een mooie tijd om te gaan slapen... Laatste nachtje...

10 aug
Spullen pakken, nog een keertje ontbijten met Britta en dan echt afscheid nemen. Ze gaat een half jaar naar Australie en wij vanacht naar huis... We doen lekker rustig aan. De tas staat in de berging bij het hotel en verder beetje shoppen en wat drinken en lezen. Laatste keer thais eten en dan als ik morgen wakker word ben ik weer in NL....

• 10 Augustus 2008 - 11:03

Lex:

Hoi Niels en Chantal
    Leuk nog even met je gesproken te hebben via skype. Vanavond zet ik de laatste nieuwe gegevens op google earth.
    Goeie reis terug.

• 10 Augustus 2008 - 12:04

Ratje:

Goede reis nog samen. ;-)
    XR

• 10 Augustus 2008 - 18:02

Ruud:

Welkom thuis..
    Heb van je verhalen altijd genoten,hoop je weer een keer te zien in bodegraven.