VLOEK!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Niels Albers - WaarBenJij.nu VLOEK!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Niels Albers - WaarBenJij.nu

VLOEK!!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

30 Juni 2008 | Laos, Vientiane

15 Juni - 22 Juni

We zijn de grens over en dus in Laos, om precies te zijn de hoofdstad Vientiane. Chantal is beter, Niels word ziek.
Deze week bestond uit:
- Naar de dokter die bevestigd dat ik voorhoofdsholte ontsteking heb.
- Medicijnen slikken
- Te vroeg wakker worden door boren, slijpen en timmeren.
- DVD's branden, om de backup van foto's naar huis te sturen. (Soms wel 4uur per DVD en dan nog niks hebben)
- Eten, we hebben alle restaurantjes in Vientiane gehad.
- Snacken, ze hebben zeer goeie bakkers waar je heerlijke gebakjes kan eten.
- Lezen
- Slapen

23 Juni
Ik ben weer beter en omdat het hier vooral geregend heeft de afgelopen dagen besluiten we om naar het zonnige zuiden te trekken. Vandaag met de bus naar Bangkok. In Laos rijden ze rechts en in Thailand rijden ze Links, dus moeten we over een heel bijzonder kruispunt. Als we aankomen in Bangkok weet onze taxishauffeur niet waar Kao San Rd ligt. Dat is net zoiets dat als je aankomt op Amsterdam CS en je taxishauffeur weet niet waar het Leidseplein ligt.
Hij spreekt ook geen engels en via de taxicentrale kunnen we toch met hem comunicieren en komen we er voor een eerlijke prijs. (hij had waarschijnlijk nog nooit touristen in de taxi gehad en heeft dus ook nog niet van oplichten gehoord)

24 Juni
Vandaag hebben we dan ons ticket naar huis geboekt... Het einde is in zicht. We vliegen 11 augustus van Bangkok naar Amsterdam. We gaan met de skytrain en met een boot over de rivier weer terug naar ons guesthouse. 's Avonds pakken we de nachtbus naar Phuket.

25 Juni
Het is allemaal wel geregeld in Thailand, maar als je om 6h uit de 'comfortable' bus moet en dan 1,5h moet wachten op een minibusje waarin je opgepropt nog 4h verder moet rijden, word je ook niet vrolijk. Rond 4 uur 's middags checken we eindelijk in in ons hotel. Dan komen we erachter dat er met onze tassen is gerommeld. Alles zit er anders in en bij mij is het horloge dat ik voor Ferry gekocht had en mijn Nokia lader gestolen. Bij Chantal is gelukkig niks weg.
Dit moet gebeurt zijn in de 'comfortabele' bus. Toen we onze ticket boekte zaten er 2 meiden van wie al hun geld gestolen was. En in de bus zelf spraken we 2 Canadezen die vertelden dat ze al verschillende mensen gesproken hadden, die bestolen waren terwijl ze met deze maatschapij reizen. Want in deze bussen, slaap je bovenin en onder ligt de bagage. Maar het personeel kan via een binnendeur bij de bagage komen.
Maar we hebben niet veel keuze, dit is de enige maatschappij, of we kunnen vliegen...
En dit is waarschijnlijk al de 2de keer. Vorige keer toen ik mijn telefoonlader kwijt was dacht ik dat ik hem vergeten was, maar dat kon haast niet. Wist zeker dat ik hem meegenomen had. Maar toen gingen we ook met dezelfde maatschappij naar Cambodia.
We willen aangifte doen, maar het woutenbureau is al gesloten.

26 Juni
Het regent. Je kan hier bijna alle landelijke kranten uit de hele wereld krijgen. Die worden dan op A3 uitgeprint. Dus de lettertjes kunnen vrij klein zijn. Maar ik bestel dus een (natte) krant. Het regent nog steeds. We gaan naar het woutenburo, maar die donuteters kunnen me niet helpen. Dan moet ik bij de Touristen Wouten zijn en die zitten in een andere stad.
Het regent en na onze lunch zijn we zeiknat als we terug in ons hotel zijn.

27 Juni
Omdat het alleen nog maar geregend heeft en de weersverwachting verteld dat het voorlopig nog blijft regenen, besluiten we om hier maar weer weg te gaan. Phuket is namelijk een plek waar je op het strand moet liggen en dat zit er niet echt in nu.
Phuket was 4 jaar geleden zo hard getroffen door de Tsunami, maar daar is nog maar weinig van te zien. Nu komt de Tsunami vooral uit de lucht...
We pakken de bus naar Hat Yai. Daarmee zijn we weer een dag verder. In Hat Yai hebben ze ook een Touristen Wouten Kantoor. Daar kan ik dan aangifte doen. Ik krijg een 'officeel' bloknoot onder mijn neus gedauwd en of ik even in het engels wil opschrijven wat er gebeurt is. Daarna vertalen ze het naar het Thai's en dan kan krijg ik die 2 papiertjes mee. Maar omdat ze geen kopieermachine hebben komen ze het morgen ochtend naar ons hotel brengen. (kunnen ze gelijk even langs de McDonalds, want die zit vlakbij)
De Wout vraagt of hij ons naar ons Guesthouse kan brengen, hij heeft vast niks beters te doen...

28 Juni
Krijg mijn aangifte op tijd aangeleverd voordat we de bus naar Kuala Lumpur pakken. We wilden onze bagage deze keer mee in de bus nemen, maar als ik even in het ruim kijk zie ik dat het is afgeschermd met een kooi. Dus dat durven we wel aan.
Het is een super luxe bus. Maar 3 stoelen naast elkaar en super veel beenruimte. Echt te luxe gewoon. De rijs is verder comfortabel. Als je van Thailand naar Maleisie de grens overgaat krijg je een gratis visum voor 90 dagen. Wat wil je nog meer...
...zonneschijn...
Maar als we in KL aankomen is de zon al onder en checken we in in een leuk hostel, met dakteras, waar ze op zaterdag altijd een gratis dinner buffet hebben. Indiaas eten, dat is al weer een tijdje geleden en als het gratis is glijd het natuurlijk zo naar binnen..

Goed begin van Maleisie dus!

  • 30 Juni 2008 - 11:01

    Chantal:

    Uiteindelijk dus nog alles redelijk goed gekomen!!!!!!

  • 30 Juni 2008 - 13:07

    Bakkertje:

    Je (Jullie),

    hebben wel pech zeg! maar maken daardoor wel veel mee. ik denk dat het vervoer alleen maar beter wordt de tijd je raakt meer gewent aan die rot bussen en als eenmaal weer een een luxe bus zit is alles goed.

    He super en nog veel plezier he

  • 30 Juni 2008 - 21:24

    Ferry :

    he niels hoe laat is het nu ...... kan even niet bij me horloge ik hoor het wel . ps het klokje dat ik je in bruikleen had gegeven is dat er nog wel.. of !!!!! DUS
    TOT ZIENS OP SCHIPHOL ,
    of blijf je toch langer .het is nu ook mooi weer hier hoor . gr ferry en rowena kits .

  • 30 Juni 2008 - 22:25

    Loes:

    EINDELIJK!!!!!!!!!!!!

    Ik kan gaan aftellen tot 11 augustus!

    Dikke kus!

  • 01 Juli 2008 - 11:35

    Jos:

    Hey Niels, nog altijd op reis dus? echt tof dat je het zolang uithoudt. Het was nog voor kerst dat ik je in Oradea tegenkwam. wat vliegt de tijd. Heel veel succes nog deze weken
    groet

  • 03 Juli 2008 - 06:35

    Ratje:

    tja nu is het wel handig als je je zaklampje met telefoon lader nog had!!
    ATCAB (All Tourist Cops Are Bastards)
    xr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 45684

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 02 Juni 2013

Caribbean

03 December 2007 - 10 Augustus 2008

Poging tot liften naar Australie

04 Juli 2006 - 11 Augustus 2006

Liften naar Moskou

Landen bezocht: