UAE - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Niels Albers - WaarBenJij.nu UAE - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Niels Albers - WaarBenJij.nu

UAE

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

21 Januari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

17 Januari

Ik vlieg met Air Arabia dus ik hoef niet bang te zijn voor aanslagen en mijn tas is precies 7 kilo, de maximum toegestane hoeveelheid voor handbagage. De man bij het inchecken wenst me een 'goede vlucht' want hij heeft 3 jaar in NL gewoont en spreekt dus aardig wat NLs.

Als we door alle checks heen zijn, begint er zo'n hoofddoekje niet goed te worden..ik denk NEEEEEEEEEEEE!?!?! Maar als we het vliegtuig in mogen, blijkt ze met een ander vliegtuig mee te moeten. PFFFF.

Ik heb 3 stoelen voor mij alleen, dus ik zit bij het raampje :)

Dit keer geen gratis eten voor Niels, dus dan maar proberen te slapen. Mijn iPod komt helaas niet boven het vliegtuig uit.

Om 7:20 lokale tijd landen we in Sharjah international airport. Het vliegveld word nog gebouwd en mijn arabish is niet meer wat het geweest is, dus het vinden van de transverbalie duurt even. Dan blijkt dat ik niet tot 16:50 op het vliegveld hoef te wachten, maar dat ik eruit mag :)

Dus in de rij voor een stempel. Het duurt even, vooral als er steeds van die 'hoofdoektreintjes' (gemiddeld zo'n 5 vrouwen die heel dicht op elkaar lopen) steeds voordringen, maar dan heb je ook wat. Een stempel van de UAE in je paspoort! 60 dagen geldig!

Ik heb geen idee waar ik ben dus dat eerst maar eens uitzoeken. De informatiebalie is waarschijnlijk nog niet af en buiten staan alleen maar taxies. Ik vraag welke grote stad dichtbij is... DUBAI, hmm klinkt leuk. Maar een enkele reis is 40 euro. NOT!!
Daarnaast negeren alle 3 de aanwezige pinautomaten mijn pinpas en creditcard. Het enige wisselkantoor is bij het uitchecken, dus tegen de stroom in weer naar binnen. Door de beveiliging en even 20 euries omwisselen. Dus dat is all I have...

Uiteindelijk om 10h kan ik bus naar Rolla, een stad in de buurt nemen. Vanuit daar zo ik dan de bus naar Dubai kunnen nemen en dat zou me in totaal 2h kosten. Als ik om 2:30 weer terug moet zijn haal ik dat dus nooit. Dan maar alleen naar Rolla. Als ik op de bus sta te wachten raak ik aan de praat met een Indier. Hij zit in het leger en komt net terug uit Soedan. Er blijken hier super veel Indiers (wil steeds Indiaan schrijven :S ) te zitten. Dus dat is makkelijk. We pakken ergens een Indiaans (nu wel goed toch?!?) ontbijtje en nu mag/moet ik voor het eerst alleen met mijn handen eten. YEAH!! Wel alleen mijn rechterhand, want die andere moet ik gebruiken in het toilet...bij het emmertje water...

De Indier wil steeds met me op de foto en ik vind het wel grappig, dus als we toch iemand vragen dan wil ik ook wel zo'n foto. Dan gaan we naar de fismarkt want daar vertrekt een bus naar Dubai en mijn friend heeft tot 23h vanavond, dus gaat wel. Hij vraagt letterlijk iedere minuut aan iemand waar de 'fishmarket' is. (Het lijkt wel of hij vergeetachtig is of dat hij niemand geloofd...dat beloofd wat in India, als dat de normale manier is)

Nog even samen op de foto met wat dooie vissen en dan neem ik afscheid. En hij zal me noooooooooooit vergeten, want hij heeft alllllll die mooie foto's :)

Ik struin nog even verder door Rolla. Ze zijn hier ook bezig met het bouwen van 'skyscrapers' en er zijn hier meer SUV's dan ik in Amerika heb gezien. Maar het volk is echt super vriendelijk! Ik vraag overal netjes of ik foto's mag maken, want ik heb gehoord dat als je iets verkeerds fotograveerd je je camera kwijt bent en misschien ook wel je leven...

Nog even ergens iets lunchen... wat wilt u? uhhh doe maar iets met rijst? kip? ja. OK. Smaakt goed. Kost 50cent.
Ik denk dat iedereen vandaag 'makkelijk' gegeten heefd, want hun monden staan allemaal open als ze mij aangapen. --schuif maar naar binnen!

Ik ga naar de plek, waar volgens de aanwijzigingen die ik gehad heb, de bus terug naar het vliegveld vertrekt. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Moet weer helemaal naar de 'fishmarket'. Daar aangekomen blijkt dat ivm een shift wisseling de bus pas om 14:30 vertrekt. Dus dan maar een uurtje in de zon chillen.

Ik zorg dat ik weer op tijd terug ben om de bus te halen. Ik wacht netjes in het mannen gedeelte van de wachtruimte en om 14:20 komt de busshauffeur binnen. Hij neemt alle tijd van de wereld om zijn geld en buskaartjes te tellen. Maar we gaan toch nog redelijk optijd naar de bus. Ik loop achter hem aan en we halen de bus van de parkeerplaats. Hij rijd hem naar het busstation, waar hij weer uitstapt. Hij blijft even weg en dan komt er een schoonmaker de bus in...
Als hij binnen klaar is gaat hij ook de buitenkant van de bus doen. Met water en sop. Hij hoeft duidelijk geen vliegtuig te halen....
De busschauffeur komt terug en geeft nog rustig wat aanweizigingen aan de schoonmaker..

Om 15h rijden we weg en om 15:35 zijn we op het vliegveld. Ik heb nog 15 minuten om in te checken en moet ook nog door de beveiliging...

...maar gelukkig haal ik het allemaal en heeft het vliegtuig uiteindelijk een vertraging van ongeveer 30 min.

Ik zit weer bij het raam, en ik deel de 3 stoelen met 1 andere Indier. Af en toe even praten, hij heeft wat verse jus bij zich en mandarijnen en peren (dus ik heb weer geluk) en af en toe een stukje lezen in de Lonely Planet...

Om 21:20 lokale tijd landen we veilig in Mumbai en bel ik naar mijn host....

  • 21 Januari 2008 - 15:04

    Suze En Jon:

    Ha Niels,
    Je ziet ondertussen wel veel luchthavens als je niet oppast. Indiaas eten is trouwens toch weer iets anders als indiaans. Grapje..! De groetjes, we blijven je volgen.

  • 21 Januari 2008 - 19:22

    Hanneke:

    Indiaas eten is da bomb diggy!!
    Maar ga er niet te veel in op, ook niet in de indiase gebruiken. Het kan namelijk niet anders dan dat je die ellende al geroken hebt. Die lui stinken..das toch niet normaal. Maar de hashcultuur schijnt TOP te zijn in de bergen dus dat maakt alles weer goed. Geniet van de zon, en ik mail je de reisgids SCHNELL!

    Lang leven tentamenweken!! ALs mijn leven van de resultaten zou moeten afhangen dan zou ik nu alvast van een gebouw afspringen o.i.d.

    ik dwaal af.
    DAAG NIELS
    xxx

  • 21 Januari 2008 - 20:37

    Loes:

    Ha Niels,
    Hihi, hoofddoektreintjes! Die ken ik hier in Lombok ook, ik zal weer aan je denken als ik ze voorbij zie waggelen!

    Dikke kus!

  • 22 Januari 2008 - 07:41

    Bakkertje:

    meer geluk dan ik met het missen van het vliegtuig, maar super dat je daar toch even geweest bent! ik had het idee dat je daar wel langer ging blijven maar je bent heel dapper even voor een paar uur de stad in gegaan kost wat het kost goed man. Ben je het al zat of ben je jezelf al zat haha! volgens mij vind je het veel te leuk om weg te zijn en dat iedereen naar je opkijkt. leuke verhalen blijven opdoen! Super ga zo door dan blijf ik hier op mijn kantoor lekker vervelen.

    kusjes

  • 22 Januari 2008 - 21:25

    Tes:

    hey niels,
    zo te lezen gaat het allemaal weer een beetje goed, beter! houden zo he.. en pas goed op,

    kus, tes en nicole..

  • 24 Januari 2008 - 15:08

    Frans:

    Hey nielsje,

    zo te lezen gaat alles goed.
    Tip van flip niks op de markt kopen
    ( die mensen zijn namelijk smerig).
    Ben benieuwd naar je volgende bestemmingen.

    Greetz Frans & Armita
    en een poot van Rocky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Niels

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 45492

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 02 Juni 2013

Caribbean

03 December 2007 - 10 Augustus 2008

Poging tot liften naar Australie

04 Juli 2006 - 11 Augustus 2006

Liften naar Moskou

Landen bezocht: